Värderingar bortom orden
Hur gör man för att en organisations värderingar ska blir mer än bara ord? Vad är det som gör att det som uppstår och fyller gruppen blir till känsla, engagemang och ett vi?
Sveriges Kommunikatörer har just arrangerat ett seminarium med Hans Nordfors från Manpower/ Experis. Ett företag som under många många år arbetat med sina kärn-värden.
Vad ledorden People, Knowledge och Innovation står för sitter i ryggmärgen och motsvarar numera självklara sätt att agera på. Och det är väl det som är en del av hemligheten. Att man aldrig får tappa fokus och tro att värderingsarbetet är klart. Och att det börjar med ord. Ord som förklaras, repeteras och exemplifieras. Som blir till naturliga beteenden. Som sprider sig och smittar av sig. Storytelling at its best!
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
-
Joacim ölander » SEKTION M - EN TRILOGI - 26 SEPTEMBER: ”Hej Christina Helt suveräna böcker! De har blivit mina absoluta favoriter och ja..”
-
Kersti Strömblad » RÅMANUS KLART!: ”Tur att din man kom hem och realitetsanpassade... Det blir spännande att läsa di..”
-
Lindha Jonsson » SEKTION M - EN TRILOGI - 26 SEPTEMBER: ”Jag har precis läst klart tredje delen i Sektion M, så som den slutar måste det ..”
-
Mario » POLIS- OCH SKATTERAZZIA PÅ VÅR RESTAURANG: ”Känns som Nordkorea!!!”
-
Inger Hansson » INGRID BERGMAN NR 7 -DIRIGENTEN: ”Ser fram emot att få läsa om Ingrid Bergman igen. ”